Felanmälningar av bredbands-nätet, allmänna frågor samt begäran om utsättning av fiberkablen görs på telefon 070-323 56 14. Skriv upp numret NU!

Medlemsservice ser till att informationen kommer till rätt person.

Vid felanmälan följs också upp i efterhand för att säkerställa att felet blivit åtgärdat och att alla blir nöjda.

Telefontiden är klockan 8-12 mån-fre,19-21 mån-tors.

Målsättningen att ta hand medlemmarnas ärenden på ett strukturerat sätt.


Vid fel - innan du ringer

OBS! Innan du ringer - undersök först att felet inte gäller din egen utrustning etc. Klicka här så kan du ladda ner ett dokument som ger dig tips inför felsökningen.

Tänk på att du bör ladda ner det nu - eftersom du inte kommer åt det om internet krånglar.

Skriv också upp felanmälningsnumret 070-3235614 . Det går också bra att skicka e-post med felanmälning eller frågor till medlemsservice@tavelsjo.se

Styrelsen för Tavelsjö ByaNät hoppas att du ska slippa fel på anslutningen, men om detta ändå skulle inträffa: Tveka inte att höra av dig, så ska vi försöka hjälpa till på bästa sätt.



Ska du gräva där fibern kan ligga? - Begär då utsättning av ledningen.

Du kan också beställa utsättning av fibern av Tavelsjö ByaNät via felanmälningsnumret. Taveljö ByaNät har köpt in särskild utrustning för detta.

Beställningen skall göras i god tid innan så att vi kan klara av utsättningen innan grävningen sker. Det är viktigt att fiberns läge markeras eftersom det kan kosta mycket pengar att laga en avgrävd förbindelse.