Epostproblemen från förra veckan fortsätter. Det är fortfarande svårt att komma fram till AllTele/A3 och väntetiden kan bli lång. Detta gäller adresser som slutar på tavelsjo.se, rodabygden.com, byanat.se, trehorningen.se, jamtebole.se, vindelanaset.se och starkesmark.se. Övriga adresser som exempelvis gmail.com och hotmail.com berörs inte.
Den som använder webmejlen får gå till ett nytt ställe: https://webmail.a3mail.se och ange epostadress och lösenord för epostadressen. Om du inte har kvar ditt lösenord får du ringa till AllTele/A3 för att få ett nytt: 0770-250 550, eller 0910-79 80 00, försök välja 0 för att komma till mejlsupporten, eller välj teknisk support.
Om du använder ett epostprogram som till exempel Outlook eller Windows mail måste du ändra inställningar för inkommande och utgående epostserver. Uppgifter om detta finns på sidan läsamailen.nu.
Om du har svårt att få fram webbmejlen, pröva en annan webbläsare. En del har tex haft problem via Explorer, men det har fungerat med Chrome.
Tips: En del vanliga mejl verkar hamna i spamkorgen efter omläggningen. Så gå in och titta där ifall du väntar på något mejl.